بازاريابي آنلاين بازاريابي آنلاين .

بازاريابي آنلاين

گام هاي توسعه بازاريابي اينترنتي چيست؟

 
گام هاي توسعه اي بازاريابي اينترنتي

تبليغات آنلاين سريعترين ابزار در حال توسعه در تاريخ است. ما امروزه زندگيِ بدون تبليغات آنلاين را نمي توانيم تصور كنيم. در اين ۱۷ سالي كه حضور آن مي گذرد, با سرعت چشمگيري موفق شد. اين داستان جالبي است كه با پول و مشترياني عصباني  پر شده است.

هنوز كساني هستند كه از ديدن تبليغات در وبسايت ها متنفر هستند, همانطور كه يك دهه پيش از آن ها متنفر بودند. با رنگهاي گوناگون كمك به گسترش خدمات و محصولات مي كنند. حال براي فهميدن قديمي ترين شكل تبليغات , اين مقاله  را مطالعه فرماييد.

اسپم- اولين شكل از بازاريابي آنلاين

در ابتدا اينترنت به عنوان ابزاري نظامي و آموزشي به وجود امد, و هيچ گاه هدفش استفاده اي كه اكنون از آن مي شود نبود: وسيله اي پول ساز براي معاملات شبكه اي و ارتباطات.

بنابراين اولين اسپم ذاتا تبليغاتي نبود. واژه ي اسپم از فيلم كمدي “مونتي پايتون” الهام گرفته شد. در طرحواره آن, مردي با همسرش در رستوران هستند, اما هرچيزي كه سفارش مي دهند روي آن كنسرو ريخته شده, در حاليكه تلاش مي كنند غذايي بدون كنسرو سفارش دهند, وايكينگ ها در پس زمينه مي خواند

” اسپم, اسپم, اسپم فوق العاده, اسپم عالي!”

استفاده كنندگان از اينترنت بعد ها اين خيل عظيم تبليغات را اسپم يا اضافه ناميدند. بعدهامتصديان بازاريابي آنلاين اين ايده به ذهنشان رسيد كه با دادن ايميل هايي با محتواي بي ربط به موضوع و با تعداد بالا همان داستان كنسرو در طرح مونتي  پيتون را تكرار كنند.

اولين اسپم ” آرپانت” در ۱۹۷۸ بود كه از طرف شركت تجهيزات ديجيتالي گري تورِك آمده بود. اولين اسپم تبليغاتي توسط مركز وكلاي لارنس و سيگل مارتا بود, كه از اينترنت براي تبليغ قوانين حقوقي مهاجرتي استفاده كردند. هدفش تبليغات اينترنتيبود.

در طي چند سال, بازاريابان از يوزرنت به ايميل هاي شخصي تغيير رويه دادند, كه تا امروزه باقي مانده است. بيش از ۹۰ ميليون ايميل اسپم در روز فرستاده مي شود. ۸۵% از كل ايميل هاي ما در روز اسپم هستند. اما تاثير آن ها در فروش محصولات ما بسيار كم است. و اغلب ديگر براي مردم آزاردهنده نيست.

تبليغات بنري اولين گونه در بازاريابي آنلاين 

اولين گونه از  تبليغات ديجتيال  در سايت ها در سال ۱۹۹۴ ظاهر شد, كه مقدمه ي شروع تبليغات آنلاين در دنيا بود. اولين قسمت زمان آزمايش  با تبليغ كنندگان و ناشران بود, كه در صنعت تبليغات پيشگام بودند. در سال ۱۹۹۵, دابل كليك راه اندازي  شد, يكي از اولين تكنولوژي هاي تبليغاتي.

بازاريابي آنلاين 

عكس بالا يكي از قديمي ترين بنرهاي تبليغاتي است كه در ۲۵ اكتبر ۱۹۹۴ شروع شد ( بخاطر كيفيت بد بسيار متاسفيم). تبليغ كننده A&T بود و تبليغ در هاتواير انجام شد. هاتواير كمپين هاي تبليغاتي بسيار ديگري هم مانند كلاب مِد, ولوو و MCI نيز راه اندازي كرده بود كه در نهايت ليكاس با آن آشنا شد. درست بعد از آن هيولت-پكارد يكي از اولين تبليغات تعاملي آنلاين را به وجود آورد كه يك ويدئو هم در آن بود به نام ” پُنگ”.

از شروع تبليغات تا كنون , تبليغات اينترنتي بسيار متفاوت از تبليغات سنتي است. از همان ابتدا آنها تحقيقات ماركتينگ و سنجش هاي هدفمند داشتند. به هر حال, سو برداشت هاي بسياري از آن شد. تا سال هاي بعد, كارايي و  مكانيزم اين ابزرا شناخته  شده نبود


برچسب: بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، بازاريابي ديجيتال، اينترنت ماركتينگ، آژانس تبليغاتي، آژانس تبليغاتي آنلاين، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۱۹:۳۸ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :